Menu Luk

Presserum for Red Hjernen

Her findes relevante materialer fra Red Hjernens kampagne – herunder link til kampagnefilm, grafik og presseklip. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller mangler informationer. 

Red Hjernen og Stræk, Snak, Smil

Kampagnen Red Hjernen blev lanceret i september 2019 med remsen “Stræk, Snak, Smil” for at lære danskerne at kende tegnene på stroke og reagere ved at ringe 1-1-2. Bag kampagnen står Dansk Råd for Genoplivning og TrygFonden samt en styregruppe med førende danske eksperter.

Kampagnefilm med Sidse Babett Knudsen

Som en del af kampagnen gik Sidse Babett Knudsen på TV og sociale medier med budskabet ”Stræk, Snak, Smil”. Oplysningsfilmen blev set af mere end to millioner danskere og kan fortsat ses på Youtube.

Se kampagnefilmen via YouTube.

Stræk. Hænger den ene arm?
Snak. Hænger ordene ikke sammen?
Smil. Hænger den ene mundvig?
Ring 1-1-2. Et stroke er en begyndende skade på hjernen.

Grafik fra Red Hjernen

Du er velkommen til at bruge grafikken, så længe Red Hjernen nævnes som afsender.

Fakta om stroke

Se faktaark om stroke udarbejdet af Sundhedsstyrelsen og Red Hjernen.

Kontakt vedrørende presse

Vi hører meget gerne fra dig, hvis du har spørgsmål til Red Hjernens kampagne eller budskaber.
Kontakt sekretariatschef Lisbet Schønau på telefon 23 25 86 47 og mail ls@genoplivning.dk

Presseklip fra Red Hjernen

TV-indslag

Webartikler:

Radioindslag: 

Hjerneugen marts 2020: